Nieuw Zeeland 2014

Noorder eiland deel 2

Zoals in ons vorige verslag aangekondig hadden we een trip met dolfijnen zwemmen geboekt. Het weer was goed de boot mooi en ja hoor binnen 20 minuten zwommen er dolfijnen rondom de boot. Echt mooi om de dolfijnen van zo dichtbij te zien zwemmen en boven het water uit zien te springen. Echter helaas er waren jonge dolfijnen bij dus mochten we niet te water gaan...... We hadden nog bijna 3 1/2 uur te gaan dus dat moet goed komen. Dus niet. Geen dolfijnen meer gezien. . Toch wel jammer want het had ons echt gaaf geleken om met deze dieren te zwemmen.

De rest van de dag hebben we in Bay of Islands door gebracht met het zoeken van zonnige plekken en een beetje zwemmen.

Eind van de dag zijn we verder richting het westen van het eiland gereden. Onderweg op een minicamping met ......wederom thermaalbaden overnacht. Dit keer een echt zwavelhoudend water. Wel lekker warm maar stinken!. Onze zwemkleding en onze huid stonken heerlijk naar rotte eieren. Douchen hielp niet. Het gevolg hiervan was, dat we zeker nog een dag van rotte eieren roken. Deze lucht is helemaal niet meer uit onze zwemkleding gegaan.

De volgende via een toeristische route naar de westkust gereden om in het Waipoua forest de "echte jongens" onder de Kauribomen te gaan zien.
De grootse boom is ongeveer 51 m hoog en heeft omtrek van meer dan 14 m. Echt indrukwekkend. Deze boom zou ongeveer 2000 jaar oud zijn. Trouwens in het hele bos zijn vele van deze grote bomen te zien.

Op het eind van de dag zijn we aan de kust beland. Op het strand mocht je met de auto rijden, dus met de camper het strand op. Mijn voorstel om daarmaar te overnachten haalde het niet bij Carla, dus maar naar een camping.
Niet zo moie camping maar de eigenaresse bleek nederlandse ouders te hebben en sprak een beetje NL. Bijzonder is dat zij aangaf uiteindelijk toch naar nederland te willen verhuizen, terwijl ze er alleen maar gestudeerd heeft.
De volgende dag bleek dat je op de camping een quad kon huren om daarmee op het strand te rijden. Dan kon ik niet weerstaan. Na wat enig aandringen is Carla bij mij achterop gestapt en samen hebben we een uur op het strand rondgecrossed. Met een topsnelheid van rond de 90km heb ik met heerlijk vermaakt. ( ik denk Carla ook wel een beetje).Omdat we nog zo'n 4 uur naar Auckland moesten rijden en het weer minder werd, zijn we vertrokken voor de laatse etappe.

In Auckland hebben we voor onze laatse nacht op een natuurcamping gestaan. Een prachtige plek en eigenlijk toch in de stad.

De volgende dag hebben we de camper opgeruimd, de overtollige spullen weggedaan en naar het vliegveld vertrokken.

Om 15.00 uur zijn hebben we de vaste bodem van NZ achter ons gelaten om via Hongkong naar Amsterdam te vliegen.

Onderweg hebben we op het vliegveld van Hongkong oud en nieuw gevierd. Onze plastic champagneglazen hadden we mee genomen en op het vliegveld een flesje nep champagne gekocht. Vlak voor het boarden hebben we de fles opgetrokken en leeg gemaakt en op een gezond en mooi 2015 geproost.
In 2015 zijn we in het vliegtuig gestapt voor de laatse deel van onze vlucht van nog eens ruim 12 uur vliegen. Op nieuwjaardag om 6.15 uur zijn op Nederlandse bodem geland terwijl bijna heel Nederland nog op een oor lag.

Dit was het einde van een werkelijk fantastische vakantie.

We willen iedereen bedanken voor de leuke reacties op onze blog. Het was echt leuk om dit te lezen

Tip:
Iedereen die de kans heeft ga naar Nieuw Zeeland. Het is land met prachtige natuur waar nog eens super vriendelijke en aardige mensen wonen.