Nieuw Zeeland 2014

Malborough Sounds

Maandagmorgen onder een stralende zon en na een heerlijk stukje hardlopen over een deel van de Tasman Coastrack ( de omgeving van Heino valt hierbij geheel in het niet) zijn we richting Malborough Sounds vertrokken. Onderweg hebben we het Nelson bezocht. Het plaatsje stelde niet veel voor maar de plaatselijke juwelier heeft de ring van de film de Lord of the Rings ontworpen. Dus de winkel bezocht en Carla heeft een copie van de ring even mogen vasthouden. Ze durfde de ring niet om te doen........

Vervolgens weer verder gereden via een mooie route richting de Sounds. Carla was druk in de weer om een mooie kampeerplek op te zoeken. Dat is gelukt! Echt een top plek. We hebben wel 45 km ( 1, 5 Uur) verder gereden dan de bedoeling was maar wat maakt het uit.

Op de camping aangekomen, gelijk een stokbrood met kruidenboter en een fles wijn geregeld en genieten van een supermooie sunset over de sounds. we hebben hier veel mooie kiekjes gemaakt, geproost op een prachtige plek in heuse champagneglazen.

De volgende dag, met mooi weer, een deel van de Queen Charlotte track gelopen. Omdat het zo warm was regelmatig prachtige strandjes bezocht. Kortom een dag waar bij we vreselijk hebben afgezien.

Woensdag waren de weersvoorspellingen een stuk minder, dus verder getrokken richting Picton.

Maar niet voordat we een topje hebben beklommen om de een blik van bovenaf op de Sounds te hebben.

Helaas daarna de hele dag regen. in Picton geinformeerd naar de weersvoorspellingen. Donderdag slecht weer en vrijdag zou het weer beter worden. Nu stond onze overtocht naar het Noordereiland voor zaterdag gepland en gezien de voorspellingen hebben we de overtocht omgeboekt naar donderdag. Dan hebben we iets meer tijd voor het Noordereiland.

In Picton hebben een gratis overnachtingsplaats gevonden op een parkeerplaats voor een bezoekerscentrum voor penguins, waar ook een bioscoop in gevestigd is. Dus omdat we toch in NZ zijn gelijk maar naar de nieuwe film de The Hobbit gegaan." Mooie zaal " was het. 30 doorgezakte stoelen.

Dit verslag schrijf ik op de boot naar Wellington. Vanmiddag dus een dagje wellington.

Ik zie dat we nu de haven van Wellington invaren dus ik stop ermee.

Annie

Carla en Hans nu is het even gedaan met de fantastisch bergen en krijgen julllie een gedeelte vlak land met veel schapen te zien. Hebben jullie het maorimuseum bezocht in Wellington? Is het daar nu ook windie, vorig jaar waaiden we bijna weg, gelukkig wel met mooi weer. Ik hoop dat het weer voor jullie kampeerders beter wordt. Het zal in ieder geval wat koeler aanvoelen dan het zuidereiland. Geniet van het noordereiland want ook die heeft prachtige bezienswaardigheden. Gaan jullie bij Welington rechts omhoog of naar links. Wij hebben gekozen om links richting Palmerston Nord te gaan. Nu op naar de Maori gebieden. Wel naar zo'n show gaan hoor. Dan moeten jullie ook lachen net als wij. Hans dan kun jij ook je stoere kant laten zien aan Carla!! Hahaha is wel leuk hoor!