Nieuw Zeeland 2014

Abel Tasman National park

met een koud biertje naast me, zittend in de warme zon, zal ik trachten weer wat "zinnigs" op papier te krijgen,

vanuit een regenachtig maar mooie kampeerplek aan een meer in Hokitika, zijn we verder richting het noorden gereden. Via Greymouth ( valt niets over te zeggen) zijn weer door een koud aan nat Westland naar Punakaiki gereden. Daar was wel wat moois te zien :de Pancake rotsen. Deze rotsen lijken op een opgestapelde berg pannenkoeken. Wel de moeite waard maar toch vlug de droge auto opgezocht en doorgereden naar Cape Foulpoint. Waar het zowaar droog was. Hier zijn op de rotsen zeehonden te zien. Wat echt leuk was de jonge zeehonden (geboren in de maand december) te zien. Deze knuppelbare zeehonden lagen heerlijk bij hun moeder te drinken . Na al dit jonge leven gezien te hebben en wat beschuit met muisjes te hebben weggewerkt, zijn we rechtstreeks naar Motueka in het noorden gereden. Inmiddels was het 21.00 uur en geen water meer aan boord, dus maar een echte camping opgezocht.

Na een heerlijke douche en een lange nacht, zijn we op een camping in het Abel Tasman national Park neergestreken. wildkamperen is hier n.l. niet toegestaan.

Voor de zaterdag en zondag hebben we een twee daagse trip geboekt. Een dag wandelen over een deel van de Tasman Coast Track. Een overnachting op Hostelboot in het park en een dag zeekayakken. Mooi weer voorspelt dus laat maar komen het weekend.

Zaterdag geen zon en veel wind dus maar begonnen met de wandeling. Heerlijke wandeling met super ( romantische) mooie stranden. het weer was er niet naar dus weinig romantiek.

De avond en nacht hebben we doorgebracht op de hostelboot. Lekker zwemmen vanaf de boot, BBQ en als klap op de vuurpijl hadden wij de enige twee persoonskamer gekregen. zou er nu toch wat romantiek om de hoek komen kijken?

De hele avond lekker bijgekletst met de andere gasten en een Amerikaan en een Duitse hebben we klaverjassen geleerd.

Vandaag de hele dag op zee geweest . Het is echt een top omgeving om te kajakken. mooie zee en nog mooiere stranden en weer zeehonden gespot.

mijn biertje is op dus ik stop er mee.

waar we morgen heen gaan, ik heb nog geen idee. dat horen jullie nog wel

Carla

Het ziet er net zonnig uit als hier, ik hoop dat jullie mooi weer houden dat is echt vakantie gevoel

prisca

Hoi romantisch stel,
leuke foto's!
wat een mooie natuur.veel plezier nog .ben benieuwd naar jullie verdere romantische avonturen,

Sybren Osinga

Hoi Hans en Carla,.

We hebben heerlijk genoten van jullie mooie reisverhalen en prachtige foto's.
Jammer van het slechte weer maar zo te horen laten jullie je daardoor niet beïnvloeden! (always look at the bright site of life) Bier en romantiek in een prachtige omgeving, wat wil een mens nog meer???
Geniet nog van jullie verdere reis!
Groet, Sybren en Anneke

Emma

Dag oom en tante. Wauw wat een gave natuur, genieten zo die foto's! Nog veel plezier daar en alvast hele fijne feestdagen! Groet, Emma

Basw

Klaverjassen geleerd. Zal best. Wat is verzaken dan op z'n Duits ( of Amerikaans)?