Nieuw Zeeland 2014

Noorder eiland

Om te beginnen nog een verlaat prettige kerstdagen gewenst en op naar oud en nieuw. Dit jaar voor het eerst zonder het traditionele oliebollen bakken en de top 2000. Maar we hebben een redelijk alternatief het Noorder Eiland.

Na meer dan een week hebben we eens een keer WiFi. Ja we staan nu op een echte camping in Paihia in the Bay of Islands.

Maar eerst eens beginnen waar we geëindigd zijn. Op donderdag 19 dec. zijn we aangekomen in Wellington. Natuurlijk veel regen, dus geheel vrijwillig de culturele toer op. We bezochten het Te Pappa Museum.Veel Maori cultuur en eigenlijk best wel een interessant museum. Na halve dag daar te hebben rond gelopen bleek het buiten nagenoeg droog. Tijd voor een citytour.

Buiten hebben we een super aardige man ontmoet , die ons in 1,5 uur de binnenstad heeft laten zien. Volgens Carla was het een typische ADHD'er en na deze rondleiding waren we wel aan een momentje voor ons zelf toe. Helaas voor Carla was het inmiddels 17.30 uur en de meeste winkels waren gesloten. Heeeel vervelend.

Jammer hier waren er geen wildkampeer mogelijkheden dus naar de camping aan de oostkust.

De volgende dag richting Tongariro park vertrokken. De weg er naar toe was duidelijk minder interessant dan het Zuidereiland. Aan de zuidkant van dit park was het half bewolkt en kregen we een prachtig uitzicht op de hoogste vukaan Tahurangi met sneeuw bedekte top. Doorrijden naar de oostkant van het Tongariro nationaal park ach bingo...natuurlijk regende het aan deze kant waar wij wilden kamperen en de volgende dag de Tongariro crossing wilden lopen...

De wandeling van 19 Km begon met zware bewolking maar gelukkig brak de bevolking en hebben we binnen 6 uur de tocht volbracht. Echt een mooie vulkanische wandeling. Tot onze verbazing bleek een groot deel van de track voorzien te zijn van houten trappen en veel skimatten met een Bijenkorf motief. Zodoende hebben wij de naam van deze trekking omgedoopt tot de Bijenkorf track Al was het ook om de hoeveelheid mensen..

De volgende dag richting Rotarua gereden. Dit is een gebied met veel thermaalbaden, geisers en borrelende modderbaden. We hebben ondermeer Orakei Korako bezocht en op verzoek van Carla zijn we op een camping met themaalbaden beland. Dus heerlijk badderen in baden van 37 Gr..Trouwens deze dag was droog en zonnig evenals de volgende dag waar via een park met ondermeer een echte geiser (elke ochtend om 10uur wordt deze geactiveerd door wat zeeppoeder erin te gooien).Heerlijk toeristisch ! Vervolgens richting richting de Hobbitfilmset van de Lord of the rings gereden, Hobbiton Movie Set. Dit is de enige set van alle films die intact is gebleven . Echt leuk om te zien en zeker de uitleg erbij.

Omdat we toch lekker onderweg waren , zijn we gelijk maar doorgereden naar de Coramandel verder naar het noorden. De volgende twee dagen hebben we daar rondgetrokken. Helaas weer zware bewolking en af en toe regen. Desondanks was dit een mooi gebied. Veel mooie baaien en stranden. Hier hebben we de eerste Kauribomen gezien. jo wat zijn die groot. De exemplaren die wij gezien hebben waren maar 600- 1200 jaar oud. De echte jongens gaan we nog zien.

Via een prachtige campeerplek aan zee zijn we richting Tutukaka gereden. Daar moest het gebeuren. Duiken bij de Poor Knights .Een top 10 duikstek.Met een supersnelle boot naar deze eilanden gevaren. Hoge golven en dus veel mensen zeeziek. De twee duiken maakte alles weer goed. een aquarium is er niets bij.

Eind van de dag richting de Bay of Island gereden en ja hoor zware bewolking en af en toe regen.

De camping maakte alles goed super mooie ligging aan een baai waar flink gesurfd werd.

Vandaag verder de Bay of Islands ingereden en zoals gezegd staan we nu , met bier, op een echte camping in Paihia aan zee, met wederom bewolking en af en toe Een bui. Volgens de Kiwi's is het weer van slag. Het is niet anders. Morgen gaan we zwemmen met dolfijnen. Dit lijkt ons echt gaaf.

je hoort wel hoe dit geweest is. hoppa nu weer aan het bier en wat foto's online zetten.

Helaas nog maar een paar dagen te gaan.............

Carla

Wat goed dat het nog gelukt is om te duiken.
Jullie hebben zeker geen zin om terug te komen, het klinkt daar allemaal geweldig
Groet vanuit een wit Nederland en met de top 2000 op

Annie

Och Carla en Hans wat jammer dat jullie nog maar een paar dagen hebben. Je raakt in dat land gewoon niet uitgekeken, iedere keer ziet er alles totaal anders uit en telkens weer wordt je verrast. Die landschappen hebben ons ook een schitterende herinnering meegegeven. Wat jammer dat in de bay of Island regent. Gek hè wij hebben ook slecht weer gehad en maar een dag kunnen zonnen. Ik. Hoop natuurlijk dat je ook nog even zo'n dag krijgt om echt even lui te kunnen doen. even een buffertje opdoen voor de lange reis strakkies. Geniet nog effentjes! Kusje van hier en we duimen dat je nog een daggie??????Kunt zonnen. Liefs ????????

Annie

Och de smile' s doen het niet. Ik had een zonnetje. lachend gezichtje en een kusje erbij gezet. Dan moeten jullie het maar in. Gedachten ermee doen.

Ellen

Ziet er goed uit allemaal, hier sneeuw. Dus binnen met de radio aan. Ook nog een goed uiteinde en 2015 gewenst.

Jaap

Dag vakantiegangers, leest heerlijk en leest dat het ontzettend goed is. Mooi! Hier gezellige kerst gehad, en zijn nu op mini vakantie met familie. Heerlijk in de bossen. Chouffe blijkt een uitstekende camouflage kleur te hebben in het huidige winterse landschap. Gelukkig zijn wij uiteindelijk leuker dan de koniijnen, dus komt naar ons terug.
Geniet nog van het land, en van elkaar.

CU next year!

Ria

Mooie verhalen, mooie plaatjes!
Geniet nog de laatste dagen daar, daarna weer genieten van ons mooie landje!

Frans

Geniet extra van de laatste dagen, wij genieten met jullie mee.