Nieuw Zeeland 2014

We zijn onderweg

Ja hoor we hebben weer WiFi. Tijd voor een up date.

Zatermorgen vol goed moed gaan we de Camper ophalen. Nee dus!

De camper die we geboekt hebben stond niet klaar. Wel een exemplaar met een handgeschakelde versnellingsbak maar daar kan Carla niet mee uit de voeten. Zoals je zult begrijpen is dit voor mij van belang voor een eventuele terugrit van de kroeg naar de camping. gevolg we hebben uiteindelijk pas om 19.00 Uur de camper met een automaat maar wel 2m korter dan de bedoeling was. Ach we zijn allebei niet zo groot dus daar zullen we ons wel meer redden.

Gelukkig hebben we die dag een leen Mitsubishi, dus Carla helemaal blij. We hebben de omgeving van Christchurch bekeken. Heerlijk gewandeld en bij terugkomst mochten we nog de attractie de Antartica Edventure bezoeken. Even voelen hoe koud het kan zijn, in een nagebouwd stukje Antartica en meerijden in een rupsvoertuig die ook in Antartica wordt gebruikt.

Dezelfde dag naar Akoroa gereden. Op een prachtige plek aan het water overnacht en de volgende dag het Frans aandoende plaatsje Akoroa bezocht en heerlijk gewandeld.

In de loop van de middag zijn we naar Twizzel aan het Lake Pukaki gereden. Weer een top slaapplek aan het meer met een uitzicht op Mount Cook.

De weersverwachting voor dinsdag was voor Milford Sound top. daarom gekozen om daar maar gelijk heen te rijden ( 500km). Op een parkeerplaats met uitzicht op de besneeuwde toppen hebben we de nacht doorgebracht.De volgende morgen onder een strak blauwe hemel een boottocht gemaakt in Milford Sound. We treffen het wel. In dit goed valt per jaar wel 6.5 m regen in 200 dagen. Super mooie omgeving. Als echte Hollanders hebben gratis in een onderwatercapsule de onderwaterwereld op 10 m diepte gezien. prachtig zwart koraal. Je moet wat als je niet kan duiken. De duikschool heeft certificaat niet gehaald en mag dus geen duiken meer verzorgen. Wel balen dus.

Nog steeds mooi weer dus een wandeling naar de Key Summit gedaan. Fantastisch uitzicht op de bergen. Weer op zoek naar een mooie slaapplek. Nee, deze keer zijn we op een echte camping beland maar dan een privé camping . We waren de enige gasten.

Vanmorgen wakker geworden met ......regen. Dus de boel maar opgepakt en richting Queenstown vertrokken. De omgeving om te raften Bungee jumpen etc. ik kan weer helemaal los gaan. Het weer blijft voorlopig matig dus ga ik morgen raften, dat wordt je toch nat van. Daarna ga we weer leuke dingen samen doen.