Nieuw Zeeland 2014

Dag 1 en 2 Hong Kong

Het is gelukt we zijn richting NZ vertrokken. Woensdagmiddag mooi op tijd van Schiphol vertrokken richting Hong Kong. Na een rustige vlucht zonder luchtzakken, lekker eten en voldoende drank hebben we Hong Kong bereikt. Ondanks het feit dat we vanaf 08.00 uur lokale tijd al een hotelkamer ter beschikking hadden, zijn gelijk met de trein naar de stad gegaan.

Met een lekker temperatuurtje van zo ongeveer 23 Gr. hebben we wandelend de Chinese wijk Kowloon onveilig gemaakt, Er zijn echt veel winkels ( van Prada tot een achteraf Chinees)en super de luxe stopping centra . De dames kunnen hier helemaal los gaan.

Even buiten deze wijk hebben we de Che Kung Temple bezocht. In de Tempel stond een levensgroot gouden boeda beeld. Echt wel bijzonder zo tussen al die wolkenkrabbers in.

Vlug de metro gepakt naar het hoogste punt van Hong Kong the Peak. Lekker lui gedaan en een tandradbaantje naar boven gepakt. Jammer dat het zo zwaar bewolkt was en niet te vergeten die heerlijke smogvorming. Daardoor was het uitzicht niet zo helder en nee het kwam niet door al die whisky's van de avond ervoor.

Het was inmiddels tegen 15.00 uur en Carla had de knollen op en dus hoppa met de metro en een lokale bus naar ons hotel. Nu een paar uurtjes relaxen en lekker uit eten (lekker chinezen).

om 21.00 uur vertrekken we voor een vlucht van een kleine 10 uur naar Auckland. Daar nemen we morgenmiddag een binnenlandse vlucht naar Christchurch, om daar vervolgens een hotel te pakken.

Gr Hans en Carla